Det är allt fler e-handelsbutiker som upptäckt fördelarna med att använda CRM för att öka försäljningen. CRM är en förkortning av Customer Relationship Management och innebär att använda ett IT-verktyg för att förbättra kundrelationer. Dessa IT-verktyg och system för CRM brukar kallas för CRM-system och ser till att du får full kontroll över dina kundrelationer. När du väljer CRM-system mellan olika leverantörer bör du inte bara gå efter priset, utan också väga in andra viktiga faktorer som hjälper ditt företag att växa. På lime-technologies.se hittar du en populär och ledande CRM-leverantör i Norden med tusentals kunder varje år. Ända sedan början har målet på lime-technologies.se varit att leverera smarta och användarvänliga system som attraherar, behåller och förbättrar kundrelationer.

Lime Technologies låter dig välja mellan två typer av CRM-system, vilka är:

  • Lime Go -Mindre webbutiker har nytta av Lime Go som är ett enklare sälj- och prospekteringsverktyg laddat med användbara funktioner, däribland statistik och hundratals sökfilter.
  • Lime CRM – För fullfjädrade e-handelsbutiker är Lime CRM perfekt. Det är ett komplett CRM-system med visuell översikt, kalender- och mejlkoppling, personliga vyer och snabba rapporter. Allt du behöver för att driva en framgångsrik e-handelsbutik har du här.

3 fördelar med CRM-system för e-handel

Fördelarna med att använda ett modernt CRM-system från en välrenommerad leverantör som Lime Technologies är många. Tre av de viktigaste är:

1. Ger dig insikter – Du får värdefulla insikter om dina kunders köpbeteende genom ett CRM-system. Till exempel kan du spåra besökare i din e-handelsbutik som lämnat utan att köpa någonting. På så sätt får du ledtrådar om hur du kan optimera din marknadsföring för att omvandla dessa besökare till kunder.

2. Sparar tid och pengar – CRM-system automatiserar kundorienterade processer och tar bort behovet av att utföra komplexa rutinuppgifter. Du slipper därför lägga tid på att på många rutinuppgifter som kan vara ansträngande och tidskrävande. Detta sparar både tid och pengar som kan spenderas på din kärnverksamhet istället. Automatisering minskar också behovet av att anställa ytterligare personal som kostar pengar. Det viktigaste av allt är att du kan fokusera mer på att förbättra dina kundrelationer och på så sätt öka försäljningen.

3. Förbättrar kundupplevelser – CRM-system handlar inte bara om att analysera kundernas beteenden och effektivisera tekniska processer. I slutändan bidrar ett CRM-system till att förbättra kundupplevelserna genom att samla in värdefull kunddata. Denna kunddata låter dig identifiera vad dina kunder gillar, köpvanor, preferenser och liknande data som kan optimera shoppingupplevelsen i din e-handelsbutik. Så tveka inte att överväga Lime Technologies otroliga CRM-system för att ta kundupplevelsen till en helt annan nivå!

Comments

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *